Profilaktyka w sporcie, czyli jak unikać i leczyć kontuzje | Terapia Impuls
2189
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-2189,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Profilaktyka w sporcie, czyli jak unikać i leczyć kontuzje

Bycie aktywnym fizycznie to styl życia, który pozwala na dobre zdrowie i doskonałe samopoczucie.

Ważne jest jednak aby Twoja aktywność sportowa była rozsądnie dawkowana i planowana.

Biegasz?

Biegasz?

Jeździsz na nartach?

Jeździsz na nartach?

Grasz w tenisa?

Grasz w tenisa?

Jeździsz na rowerze?

Jeździsz na rowerze?

Wskazówki dla biegaczy

unikaj biegania po twardym podłożu, to bardzo obciąża układ ruchu!, zadbaj o to aby uelastycznić ciało – włącz rolling w swój plan treningowy, wzmocnij układ mięśniowy – tu przydadzą się podskoki wieloskoki, przeskoki ze zmianą nóg najlepiej na miękkim podłożu – super byłoby to robić na piasku.

Wskazówki dla narciarzy

ważne jest przygotowanie przed sezonem narciarskim, które najlepiej rozpocząć kilka tygodni przed wyjazdem. Istotne będą ćwiczenia poprawiające stabilizację i równowagę na stabilnym i niestabilnym podłożu, ćwiczenia z ekscentryczna pracą mięśni oraz maksymalne wzmocnienie i uelastycznienie mięśni kończyn dolnych, pleców i ramion. Elastyczne ciało podczas zderzenia czy upadku jest mniej narażone na kontuzje.

Wskazówki dla tenisistów

zadbaj o dysbalans mięśniowy ze względu na asymetryczną pracę ciała osoby grającej w tenisa, czyli o tzw. trening profilaktyczny.

Wskazówki dla rowerzystów

częstymi dolegliwościami miedzy innymi są: zespół pasma biodrowo –piszczelowego, przeciążenia w rejonie stawu  rzepkowo – udowego oraz bóle kręgosłupa głównie w odcinku szyjnym i lędźwiowym dlatego zadbaj o rolling, przed treningiem rozgrzej ramiona narażone na urazy w wyniku upadku lub zderzenia (nadgarstki, dłonie, łokcie, obręcz barkowa – warto je systematycznie wzmacniać i rozciągać), rozgrzej też plecy i kolana.

Rehabilitacja dorosłych

Z nami osiągniesz sukces i radość z pasji jaką jest sport.

Dbamy o zdrowie osób uprawiających sport.
Trenujesz, a może startujesz w zawodach? – nie trać czasu na kontuzje.
Dzięki naszej pomocy zabawa w sport będzie dla Ciebie prawdziwą przyjemnością.

Zadowolona kobieta podczas zajęć rehabilitacyjnych

Traktujesz swoją pasję poważnie?

Chcesz odkrywać i pokonywać własne słabości, w bezpieczny dla siebie sposób osiągać kolejne cele i sukcesy, a przy tym mieć ogromną radość bez obaw, że pojawią się zmiany przeciążeniowe narządu ruchu lub kontuzja?

Jeśli tak, to zapraszamy Ciebie do spotkań terapeutyczno – instruktażowych z fizjoterapeutami Gabinetu IMPULS. Nasi fizjoterapeuci to absolwenci Akademii  Wychowania Fizycznego. Wszyscy jesteśmy aktywni fizycznie – jeździmy na nartach, pływamy, gramy w tenisa, biegamy. Byliśmy zawodnikami  takich dyscyplin jak lekkoatletyka czy  gry zespołowe. Jesteśmy  instruktorami rekreacji ruchowej ze specjalizacją fitness i narciarstwo. Zdobyte przez nas osobiste doświadczenia oraz wiedza jaką posiadamy z zakresu nowoczesnych metod fizjoterapii pozwalają nam na skuteczne wspomaganie i monitorowanie prowadzonej przez Ciebie aktywności  sportowej.

Dzięki naszej wiedzy pomożemy Ci uniknąć urazów takich jak zwichnięcia, skręcenia czy uszkodzenia ścięgien i więzadeł, które często pojawiają się u osób uprawiających sport.

Proponujemy:

  • Poprzez zastosowanie funkcjonalnej terapii powięziowej, skuteczne zapobieganie powstawaniu przeciążeń w tkankach miękkich narządu ruchu, co w konsekwencji  pozwoli Ci uniknąć nadciągnięcia, zwichnięcia, skręcenia, itp.,
  • Poprzez trening funkcjonalny i stabilizujący głębokie mięśnie układu ruchu podpowiemy Ci jak możesz poprawić ogólną siłę mięśniową, reakcje równoważne oraz czucie głębokie swojego ciała,
  • Poprzez prawidłowo i systematycznie prowadzony stretching dowiesz się jak pozytywnie wpłynie on na Twoje ciało – rozluźni je i odpręży,
  • Poprzez porady na ważne tematy, np. nt. :  diety dla osoby aktywnej fizycznie, dowiesz się  co powinna ona zawierać, jak przygotować  organizm przed startem w biegu na długi dystans,  jak skutecznie uzupełnić energię w jego trakcie, oraz  o tym jak ważna w osiągnięciu progresu jest zmienność  i różnorodność podejmowanych działań podczas aktywności sportowej.

Dodatkowo:
W ramach pomocy stosując Terapię Czaszkowo-Krzyżową rozwiązujemy problemy: bólu głowy i migren, fibromialgii (choroba reumatyczna objawiająca się przewlekłym bólem mięśni i stawów), stany pourazowe i powypadkowe, nawracające zapalenie zatok nosowych, ucha środkowego, zawroty głowy, szumy uszne, zaburzenia stawów skroniowo-żuchwowych, zaburzenia gryzienia, bruksizm (zgrzytanie zębami), chroniczne zmęczenie, zaburzenia psychosomatyczne (stres, zaburzenia snu, zaburzenia koncentracji)
A jeśli niestety przydarzy Ci się kontuzja to oczywiście także możesz liczyć na nasz zespół fizjoterapeutów. Dzięki stosowanym przez nas nowoczesnym metodom terapii pomożemy Ci w ekspresowym tempie powrócić  do pełnej sprawności, co pozwoli Ci na szybką kontynuację Twojej pasji jaką jest sport.

…i oczywiście nigdy nie zapominaj o rozgrzewce!

Wspaniałe miejsce

gdzie doświadczenie łączy się z profesjonalizmem

Pozostając na stronie, akceptujesz używanie plików cookies. Więcej informacji

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij