Czworakowanie | Terapia Impuls
2030
post-template-default,single,single-post,postid-2030,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Czworakowanie

Jeśli Twoje dziecko nie czworakuje…

Powodów, przez które dziecko nie czworakuje może być wiele i nie zawsze jest to związane z zaburzeniami w jego rozwoju. Mimo, że niektóre dzieci nie czworakują to umiejętność ta ma bardzo duży wpływ na dalszy rozwój malucha i lepiej tego etapu w rozwoju dziecka całkowicie nie pomijać. Czworakowanie między innymi przygotowuje układ ruchu do przyjmowania wyższych pozycji, wzmacnia mięśnie tułowia, kończyn i uczy naprzemienności ruchu, co jest niezbędne do prawidłowego chodu. Z etapem czworakowania połączona jest również umiejętność samodzielnego siadu.

Jedną z najczęstszych przyczyn braku etapu czworakowania jest obniżone napięcie mięśni stabilizujących tułów, za które odpowiadają między innymi mięśnie brzucha. Innymi przyczynami mogą być; wzmożone lub obniżone napięcie mięśniowe kończyn górnych; brak umiejętności wykonywania naprzemiennych ruchów; brak motywacji lub nieodpowiednie warunki do czworakowania. Optymalny wiek dziecka czworakującego to 8 miesięcy. Jeśli dziecko w tym wieku jeszcze nie czworakuje to powinno potrafić przyjmować pozycję czworaczą, z której w późniejszym czasie będzie stawało.

Jeśli Twoje dziecko nie czworakuje, lub robi to w sposób nieprawidłowy i chcesz się dowiedzieć jaka jest tego przyczyna warto zgłosić się na konsultację do fizjoterapeuty – specjalisty w terapii metodą Ndt-Bobath dla dzieci.

Pozostając na stronie, akceptujesz używanie plików cookies. Więcej informacji

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij