Ból pleców - problem cywilizacyjny | Terapia Impuls
2013
post-template-default,single,single-post,postid-2013,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Ból pleców – problem cywilizacyjny

BÓL PLECÓW TO CYWILIZACYJNY PROBLEM!

Ból kręgosłupa, najczęściej dolnego odcinka to najczęstszy powód szukania pomocy u fizjoterapeuty przez coraz młodsze osoby. Ból pleców i spowodowane nim dolegliwości ograniczają codzienną aktywność. Czasami jest tak silny, że uniemożliwia wstanie z łóżka.

DLACZEGO TAK SIĘ DZIEJE?

Powodem tych dolegliwości jest wielogodzinna statyczna pozycja (najczęściej siedząca) w ciągu całego dnia. Brak różnorodności i zmienności pozycji ciała w ciągu doby jest dla naszego ciała bardzo szkodliwe. Powoduje przeciążenie kręgosłupa.
Także niewłaściwie dopasowana lub niewłaściwie dawkowana aktywność sportowa może doprowadzić do pojawienia się bólu pleców.
Ból dolnego odcinka kręgosłupa promieniujący do pośladka, uda lub kolana a nawet stopy spowodowany jest najczęściej dyskopatią, rwą kulszową lub napięciem mięśnia gruszkowatego.
Podobne objawy polegające na promieniowaniu dolegliwości pod łopatkę lub do kończyny górnej dotyczą szyjnego i piersiowego odcinka kręgosłupa.

W JAKI SPOSÓB MOŻNA TAKIE DOLEGLIWOŚCI ZNIWELOWAĆ I IM ZAPOBIEGAĆ?

Dzięki nowoczesnych metodom terapeutycznym jak np.: terapia wg McKenziego, Mulligana czy Funkcjonalna Terapia Powięziowa można szybko, skutecznie i na długo wspomniane dolegliwości zniwelować a dzięki właściwym działaniom profilaktycznym można skutecznie zapobiegać pojawieniu się kolejnych incydentów bólowych.

PONIŻEJ KILKA PRAKTYCZNYCH WSKAZÓWEK:

1. Co 20 minut w ciągu dnia zmieniaj pozycję (spacer z dokumentami to doskonały pretekst „na chwilę relaksu” dla Twojego kręgosłupa).

2. Zrób kilka skłonów tułowia do przodu i do tyłu (przeprosty) – nimi zawsze zakończ ćwiczenia.

3. Nie zapominaj o skrętach tułowia.

4. Warto zadbać o wykonywanie ćwiczeń rozciągających miesień gruszkowaty, dwugłowy uda oraz biodrowo lędźwiowy.

5. Pamiętaj żeby zadbać o przywrócenie utraconej funkcji ruchowej, bo każdy osłabiony i przykurczony mięsień stopniowo traci swoją funkcję. Pomoże Ci w tym trening zaburzonej funkcji ruchowej (trening funkcjonalny), który jest niezbędnym elementem kończącym każdą terapię.

6. Wybrana przez Ciebie aktywność fizyczna powinna być stopniowo dawkowana a jej rodzaj odpowiednio dopasowany do Twojej obecnej sprawności. Zacznij od szybkiego marszu, pływania, ćwiczeń izometrycznych i oddechowych – to zawsze będzie bezpieczny wybór.

Pozostając na stronie, akceptujesz używanie plików cookies. Więcej informacji

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij